Radio-Televizija Srbije

Mei 16, 2016 Rosa Savery R 0 4
FONT SIZE:
fontsize_dec
fontsize_inc

Radio Televizija Srbije is een groep van publieke radio en televisie media in Servië. Hij is een actief lid van de European Broadcasting Union en de huidige directeur sinds 2004 Aleksandar Tijanic

Geschiedenis

Als RTV Belgrado

Radio Belgrado begon regelmatig uitzenden op 24 maart 1929. Televisie geboren drie decennia later, toen de Socialistische Federale Republiek Joegoslavië: goedkeuring van de investeringen en het scheppen van televisie Belgrado, Radio-Televisie in Joegoslavië. In februari 1958 werd gevormd uit de vereniging van de 2/2, Radio Televisie van Belgrado.

De 23 augustus 1958 start de uitstoot Belgrado televisie-uitzending van nieuws, beginnend emissies uit het gebouw van de Belgrado Fair. Tijdens de eerste jaren werd TV Belgrado populair bij het publiek door zijn reeks en wedstrijden Vanaf 1970 alle Servische grondgebied zou het RTS-signaal te ontvangen, en een jaar later zou beginnen als zelfstandige uitstoters de ketenen van Novi Sad en Pristina, die Hij leidde de Servische zone had een tweede kanaal, omroep en PAL kleursysteem uit 1972. Vervolgens zou een derde kanaal voor 1989 te hebben.

De RTS via Eutelsat lanceerde ook een satelliet uitzendingen naar Europa.

Als Radio Televisie Servië onder Milosevic

Met het aan de macht komen van Slobodan Milosevic en de stopzetting van de Joegoslavische Radio Television na het uiteenvallen van de Old Republic is besloten om zich te verenigen in 1992 de ketenen van Belgrado, Pristina en Novi Sad aan de nieuwe Servische radio en televisie te maken, state-eigendom. Gedurende die tijd een aantal ontwikkelingen, zoals de invoering van de teletekst, het creëren van de grafische afdeling, of satellietuitzendingen RTS naar Amerika zou gebeuren.

Echter, het netwerk ging een crisis van de geloofwaardigheid als gevolg van het gebruik van Ente door de regering na de passage staatsbedrijf, waarom veel oudere werknemers werden ontslagen en anderen gingen naar nieuwe radiostations en een eigen televisie en tv-Pink. Tijdens die periode, de partijdige gebruik van de Staat Organisatie, in het bijzonder haar nieuws werd gemeld, en de kritiek toegenomen als gevolg van de oorlog in Kosovo en het feit dat de publieke omroep werd de enige manier bevoegd om nieuws te geven als gevolg van de militaire censuur toegepast in het land.

De crisis bereikte zijn hoogtepunt toen de NAVO gebombardeerd bij zonsopgang 22-23 april 1999 heeft de keten studies in Belgrado, waardoor 16 doden en meerdere gewonden. Drie jaar later de ketenregisseur in die periode, Dragoljub Milanovic werd veroordeeld tot 10 jaar in de gevangenis voor het dwingen van werknemers om te verblijven in keten onderzoeken ondanks de wetenschap dat zij zouden worden gebombardeerd. Verschillende repeaters werden verwoest door het hele land, zodat de ketting had ernstige moeilijkheden te geven.

Op 5 oktober 2000 mensen namen tijdens de revolutie die Milosevic ten val uit de macht, studio's van Radio Televisie Servië, waardoor enkele schade in het gebouw, dat hun emissies zelfs belemmerd voor een paar dagen en de leiding van het gooien keten. Voor een paar dagen werd hij geroepen om de keten RTS Novi na de arrestatie van Milosevic.

Radio Televisie Servië vandaag

Na de val van Milosevic, het Openbaar Lichaam geconfronteerd met een periode van verandering, waarin hij ook geprobeerd om hun imago te ruimen voor de toeschouwers. Ten eerste, de hervorming van de informatieve diensten. Dan, en in overeenstemming met de nieuwe omroep plan, stations Novi Sad en Pristina zou het Openbaar Lichaam RTS verlaten om terug te keren naar onafhankelijke kanalen. Dit leidde ook tot een record van regelgeving werkgelegenheid, waarin meer dan 800 werknemers hun baan verloren. Ten slotte is de historiografische gebied op te halen al beschadigd door oorlog of censuur bestanden worden toegevoegd.

In 2001 gaat de RTS Servië samen met RTCG van Montenegro op de UER. Met zijn inkomen waren landen in het voormalige Joegoslavië alle Balkanlanden.

In 2006 is het Openbaar Lichaam onderging verscheidene grote veranderingen: na in april Eigen TV concessies officieel verleend, de RTS besloten om zijn derde televisiekanaal sluiten "3K RTS" en de Ente was ook verdeeld in twee autonome entiteiten: een Public Service kant van Servië, de bestaande, en ten tweede de Openbare Dienst van Vojvodina, gevestigd in Novi Sad en oorsprong in de voormalige Radio Televisie van Novi Sad. De divisie is onderdeel van een overgangsperiode van "staatsomroep" een "publieke omroep".

In 2008 is de RTS is verantwoordelijk voor de organisatie van het Eurovisie Songfestival na de overwinning van zijn vertegenwoordiger, Marija Šerifović, met "Molitva" op de vorige festival in Helsinki, Finland. In 2008 heeft de keten heeft geïnvesteerd in nieuwe technologieën, en werd de eerste keten in het land uit te zenden in hoge definitie. Het verbeterde ook zijn website en verwierf de rechten op de serie van HBO in Servië.

Radio

Radio Televisie van Servië heeft de volgende radiozenders:

  • Belgrade 1: Radio generalistisch aanbod gericht op nieuws, publieke dienstverlening en amusementsprogramma's.
  • Belgrade 2 en 3: Ondanks dat twee verschillende ketens, werken als men omdat dezelfde frequentie delen. Belgrado 2 zendt culturele programmering 05:00-8:00 en 3 uitgangen Belgrado klassieke muziek, jazz en satirische programma's in de resterende strip.
  • Belgrade 202: BGD ook wel bekend als 202, het is gericht op Belgrado en het grootstedelijk gebied. Uitgegeven, voornamelijk gericht op jongeren, en 's ochtends een cultureel programma pop en rock muziek.
  • Stereorama: Een radio-programma ieder weekend wordt uitgezonden van zaterdag 08:00 tot zondag om 08:00. Het wordt uitgegeven in Belgrado 202, die alle met uitzondering van Servië Belgrado.

Voor 65 jaar was er tot 2010 een radio-oproep RTS Nis.

Televisie

  • RTS 1: hoofdkam van Servië, zendt een generalist programmering voor alle doelgroepen en gericht op informatie en binnen- en buitenlandse producties. Enkele van de meest populaire programma's zijn het nieuws, lokale sitcom als Bela Ladja of Porodično blago, en de dekking van speciale evenementen, zoals voetbalwedstrijden of Servische muziekfestivals die worden uitgezonden op het hoofdkanaal. Het is de grootste dekking in het land.
  • RTS 2: Tweede kanaal is verantwoordelijk voor de afgifte van culturele programmering, sport, kinderprogramma's, de zitting van het Servische parlement, hernemingen van eerder succesvolle programma's en iets anders dat niet past in het hoofdkanaal.
  • RTS SAT RTS internationale versie, speciaal gewijd aan migranten en diaspora Servië.
  • Digitale RTS: Channel HD.
  • RTS HD: Kanaal in HD.

Radio Televisie Servië namen ook 1989-2006, het derde televisienet 3K / RTS, dat een sport en muziek programmering uitgezonden, maar net als in andere Balkanlanden, zoals Kroatië, de RTS eindigde de keten ten behoeve van de uitvoering van de private televisie in Servië. Andere ketens zijn ziele TV RTS: RTS Pristina, RTS-NSvT Plus en 3P.

RTS zenders live te volgen via het internet

Curiosa

  • De eerste zender van Belgrado afgegeven vóór de opening van het kanaal tv-programma's van Zagreb, geopend in 1956.
  • In 2003 is een van de programma's van de Servische radio, "Doma razuma" Golven won de award voor beste internationale programma in zijn categorie.

Referentie Lijst

  • ↑ De Serviërs, gehypnotiseerd door propaganda El Mundo, 10 april 1999
  • ↑ Zanka en Mila, slachtoffers van Milosevic en de NAVO rapport in El Pais, 6 augustus 2002.
  • ↑ Belgrado bouwde een krachtige oorlogsmachine propaganda El País, 10 april 1999.
  • ↑ Servische RTS station binnen 800 arbeidsplaatsen wegwerken Variety, 3 maart 2003
(0)
(0)
Vorige artikel Global Optimization
Volgende artikel Brad Silberling

Commentaren - 0

Geen reacties

Voeg een Commentaar

smile smile smile smile smile smile smile smile
smile smile smile smile smile smile smile smile
smile smile smile smile smile smile smile smile
smile smile smile smile
Tekens over: 3000
captcha