Radio en TV Marti

Radio en TV Marti is een internationale dienst radio en televisie door de Amerikaanse overheid worden gefinancierd. Het zendt in het Spaans van Miami naar Cuba. Radio en TV Marti werd genoemd ter ere van José Martí. De activiteiten van Radio en TV Marti Marti worden begeleid door het Bureau van Cuba Broadcasting, opgericht in 1990. Het doel van beide stations is om nieuws en informatie te verstrekken om een ​​open en pluralistische samenleving te bevorderen.

Geschiedenis

Radio Marti werd in 1983 opgericht door president Ronald Reagan, gedreven door de terroristische Jorge Mas Canosa, met een programma dat wordt gekenmerkt door een buitengewone agressie, inmenging in de binnenlandse aangelegenheden van Cuba, de bevordering van criminele activiteiten en het stimuleren van de uitstroom illegaal het land.

Radio Martí

Radio Martí uitgezonden op 20 mei 1985. Hij was voorheen gevestigd in het hoofdkwartier van de Voice of America in Washington, DC. In 1996 verhuisde hij naar Miami. De notulen van de radio-uitzendingen naar Cuba, aangenomen door het Amerikaanse Congres in 1983, leidt de activiteiten van het station. Overgebracht, van maandag tot en met zondag, 24 uur.

TV Marti

TV Marti werd gelanceerd op 27 maart 1990. De emissies worden beheerst door wet 98-111 van het Amerikaanse Congres. Uitgegeven, van maandag tot en met zondag, 24 uur. Het presenteert nieuws, muziek, cinema's, onder anderen.

Transmissiemiddelen

Radio Marti maakt gebruik van een kortegolf zender bevindt zich in Greenville, North Carolina. In Marathon, Florida is de middengolf zender. Het signaal kortegolf radio Martí is te horen in verschillende landen in het Caribisch gebied bekken.

TV Marti heeft gebruik gemaakt van verschillende middelen om het signaal naar Cuba uit te voeren. TV Martí is beschikbaar via satelliet Hispasat. Op het eerste, TV Martí uitzending van een gevangene naar 3000 meter gelegen in de Florida Keys aerostat. Mislukte, TV Martí gebruikt, tussen 2004 en 2005, een C-130 die door de Straat van Florida. Het vliegtuig behoorde tot een eenheid van het Pentagon psychologische oorlogsvoering. In 2010, TV Martí werd met behulp van een zender in de lucht uit te zenden op VHF en UHF-frequenties. Sinds 2007, TV Martí uitzendingen naar Cuba door middel van rechtstreekse tv; gebruik te maken van het bestaan ​​op het eiland van satellietschotels en kabelnetten ondergrondse. De rechtstreekse tv-signaal is ook te zien in de Miami gebied.

Radio en TV Marti Marti live uitgezonden op de website van Radio en TV Marti een officiële YouTube-kanaal en eigen pagina's op Facebook en Twitter.

Sommige TV Marti worden ook tentoongesteld in de Latijns-Amerikaanse televisie-dienst van de Voice of America.

Geschillen

Critici van de socialistische regering bekijken Radio en TV Marti Marti als bron van gratis informatie van de bestaande censuur in Cuba. Voormalige politieke gevangenen en bannelingen vaak in beide. Ook Radio en TV Marti Marti verslag over de situatie van de Cubaanse dissidenten.

Voorstanders van de Cubaanse revolutie beide stations beschouwd als een propaganda-instrument van de Amerikaanse belangen op het eiland. De dictatuur stoorsignalen gebruikt om te proberen te blokkeren Radio en TV Marti Marti. Cuba opgezegd voordat de International Telecommunication Union Radio en Televisie Marti overtreedt sommige wetten om andere landen binnen te vallen met hun signalen. Van haar kant, Radio en Televisie Marti stuurde elke maand door de Federal Communications Commission, klachten naar Cuba en de Internationale Telecommunicatie Unie over de schending van diezelfde wetten, in relatie tot de kortegolf uitzendingen, door Cuba.

Amerikaanse Senaat verslag

In 2010, een aantal senatoren John Kerry en de Democratische Partij te bevelen, in een rapport, de overbrenging van Radio en TV Marti en het Bureau van Cuba Broadcasting in Washington, DC en de fusie van haar activiteiten met de Voice of America. De senatoren stellen dat Radio en TV Marti programmering heeft een lage kwaliteit en het publiek in Cuba; en het bestaan ​​van nepotisme en corruptie binnen het agentschap.

Lincoln Diaz-Balart en Ileana Ros-Lehtinen, een Florida Republikeinse vertegenwoordigers van partijen het niet eens over de aanbeveling van de senatoren. Lincoln Diaz-Balart beschuldigde John Kerry wilde altijd weg te doen met het Bureau van Cuba Broadcasting. Ileana Ros-Lehtinen zei Congres moet verhogen en verbeteren van de doorstroming van ongecensureerde informatie aan Cuba in plaats van begraven in de VOA.

(0)
(0)
Vorige artikel Joan Abril i Guanyabens
Volgende artikel Alexander Ankvab

Commentaren - 0

Geen reacties

Voeg een Commentaar

smile smile smile smile smile smile smile smile
smile smile smile smile smile smile smile smile
smile smile smile smile smile smile smile smile
smile smile smile smile
Tekens over: 3000
captcha